15 tammikuuta 2024

Mitä?!

 

Oli pakko tulla julkaisemaan heti tänne!

Lauantaista sunnuntaihin välisenä yönä näin sellasta unta, että olin raskaana ja mulla oli jo ultrakuvakin. Se missä ultrakuva oli ja millä tavalla yllätettiin läheisiä oli todella hellyyttävä, etten kestä. Oli läheisten raskauskuvia ja viimeisenä oli musta ja kumppanistakin kuva. Ja näiden kuvien jälkeen oli ultrakuva. Kun heräsin siitä unesta oli tosi varma olo, että hei nyt vois olla tärpänny. Mulla oli rinnat kasvanu ja ihmettelin sitä viime viikolla, että kuvittelenko vai onko tämä totta. Viikonlopun aikana ainakin ihmettelin ja mies huomas sillon saman.

Kävin vessassa enkä muistanu tehdä raskaustestiä mikä jäi harmittamaan kauheesti. Mulla ei oo oikein normi testit reagoinu vielä näihin aikoihin. Herkkiin versioihin oon saanu haaleeta viivaa. Mietin aluks, että teen päivällä, mutten uskaltanu tuhlata testiä. Ajattelin, ettei se päivä virtsasta erota mitään.

No tein sitten tänä aamuna testin, jonka tulosta sai ensin ootta ihan kamalan kauan. Varsinkin kun odottavan aika on pitkä. Meni joku 30 sekunttia, ennen kun se tikku alkoi edes reagoida millään tavalla. Noi ovulaatio testit reagoi samantien. Mutta tämä olikin sitten heti positiivinen, kun tikku alko toimimaan. En tiiä oliko joku huono erä, mutta muistelisin, että edellisillä ei ois menny näin kauan.

Mua viikonloppuna syöpötytti kamalasti. Nälkä tuli takasin paljon nopeemmin kuin yleensä ja muutenki tuntu, että ois voinu syödä vaikka kuinka paljon. Ruoan jälkeen oli nälkä ja sopiva olo samaan aikaan. Tuntu hassulle.

Sanoin tänä aamuna kumppanille, että ei oo kovin varma olo vielä, koska ens kiertoon lääkäri määräsi terolutit eli ne keltarauhashormonit. Pelottaa tottakai, ettei tämä pysy nyt kyydissä mukana, jos ei ole kelttarauhashormonia tarpeeks kehossa. Pelottaa myös onko se edes oikeassa paikassa. Oon kuullu, että jos kerkeää raskaus etenemään pidemmälle munanjohtimissa niin johdin voidaan joutua poistamaan. Tuntuu jännälle, että raskaus on asia jota toivoo ja pelkää samaan aikaan. Pelkää, että käy jotain koska onhan se myös vaarallista raskaana olevalle voi tulla komplikaatioita. Siinä laitetaan myös oma kroppa alttiiks pelottaville asioille, jos jotain pahaa tapahtuu. En tiiä oonko ainoa joka miettii näin, mutta noiden keskenmenojen jälkeen oon alkanu pohtia kaikkea. Ja niin kuin keskenmenon jälkeen voi myös tulla komplikaatioita niin sitä kautta oon miettiny paljon.

Eli mun oireita tällä hetkellä on kipeät ja turvonneet rinnat, selkä ollut reilun viikon jäykkä ja siksi vähän kipeä ja myös jatkuva nälkä. Välillä tulee myös kunnon nipistyksiä toispuoleisesti kohtua tai jopa munasarjoja. Päivittelen tänne lisää oireita, jos raskaus tulee jatkumaan. 💝

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti