14 tammikuuta 2024

Kävin lääkärissä

 

Lääkäri käynti olikin positiivinen yllätys. Varasin itelleni naistentautien puolelle ajan pihlajalinnaan, että pääsin nopeasti vastaanotolle. Olin huolissani menkkamaisista jomotuksista jotka jatkuu pitkin kiertoa. En löytäny niille mitään järkevää selitystä ja pelkäsin jo, että mulla on jotain pahasti vialla tuolla alhaalla joka aiheuttaa kipua ja keskenmenoja. Lääkäri ultrasi munasarjat ja kohdun jotka oli ihan normaalin näköiset. Huojennus oli suuri. Kertoi, että pari syytä voisi olla mun kertomille kivuille ja yksi niistä voisi olla kohdun asento. En tajunnut kysyä itse lääkäriltä mitä tämä tarkoitti, mutta googlailin lääkärin tekstiä kotona ja sain selville, että mulla on taaksepäin kallistuva kohtu.

Kerroin lääkärille myös lapsihaaveesta ja kahdesta keskenmenosta. Hän kyseli mun kierrosta ja milloin viimeisin keskenmeno oli. Sanoi, ettei epäile tässä olevan muuta kuin keltarauhashormonin olevan liian matala mistä johtuu keskenmenot. Perusteli sillä, että raskaaksi olen kuitenkin tullut. Joillakin ihmisillä on keltarauhashormonia kehossa vähemmän kuin toisilla. Äidillä oli näin, joten voi olla hyvinkin todennäköistä, että mulla olisi sama. Hän kirjoitti mulle reseptin keltarauhashormoniin jonka aloitan ensi kierron 15 päivä. Se sattuisi noin loppu kuulle. Olin innoissani, kun lääkäri sanoi, että hänen mielestään pitäisi tärpätä ihan parin kuukauden sisään keltarauhashormonin aloittamisesta. Hän myös sanoi näkevänsä, että aihe on mulle stressaava eikä sen tekevän hyvää. Sen kyllä tiesinkin, ettei stressi tee hyvää, mutten ajatellu sen näkyvän minusta niin selvästi. Kehoitti yrittämään rentoutua. Luulen, että tuo keltarauhashormoni itessään laskee stressitasoja, kun tietää olevan joku apu nyt. Jännityksellä ootan auttaako tuo keltarauhashormoni. Se ainakin toi mulle toivoa tulevasta. 

30 päivä on se julkisen puolen lääkärin vastaanotto. En ole saanut aikaiseksi vielä perua sitä. Yritin yksi päivä, mutta sinne täytyy soittaa 8-10 välissä ja tänään taas unohdin. Laitan huomiselle muistutuksen. Nythän tuota lääkärin aikaa ei tarvita. Ei tässä voi muuta tehdä kuin odottaa auttaako tuo keltarauhashormoni, kun on munasarjat ja kohtukin jo ultrattu. Saa sen ajan vaikka joku muu. Nyt vain odotan sitä 100e laskua pihlajalinnasta. Se on omavastuuosuus jonka vain maksan, koska vakuutus. 

Huomasin aiemmin, että tuntui vähän pahalle viestitellä kaverin kanssa joka oli raskaana. Mutta juttelin tästä terapeutin kanssa ja hän sanoi, että muistaa sallia tunteet itelle mutta muistaa myös olla iloinen kaverin puolesta koska hän on myös halunnut lapsen ja on päässyt tuohon pisteeseen. Tänään käytiin syömässä yhdessä eikä enää ahdistanut jutella hänen raskaudesta. Nyt olin iloinen hänen puolesta. Onneksi juttelin terapeutin kanssa niin se vahvisti mun ajatuksia, että saan tuntea surua, mutta voin tuntea myös iloa. Toivottavasti myökin saataisiin pieni ja heistä tulisi kavereita keskenään. 🧡

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti